klart och betartt!

Idag har jag jobbat klart för i sommar! Var tog 10 veckor vägen? En hel sommar? 70 dagar? hallå?
Det var lite vemodigt att lämna min arbetsplats idag och när våra kollegor upprepade gånger påpekade hur tomt och tråkigt det ska bli utan oss sommarvikarier så var det, trots att det ska bli fantastiskt med lite ledighet, en ömsesidig känsla. För att riktigt göra ett statement på min nyvunna frihet så har jag målat naglarna rosa, rensat ur min jobbväska och slängt mitt schema som hängt på kylskåpet hela sommaren.
 Just det där med de rosa naglarna är viktigt,det vet alla som jobbar inom sjukvården. När man jobbar kör man ju liksom på nerklippt och olackat. Det passar sig liksom inte med chockcerisa klor till landstingets kläder,så ni förstår att detta med att måla naglarna har liksom blivit en viktig markör för att nu, nu är det holiday!:)

så nu har vi röjt upp här i röran,rensat ur mat som kan bli grön och luddig ur kylen och packat två små väskor. Jag tror vi tar och åker på semester imorgon! (en semester där vi säkerligen kommer knata åtskilliga kilometer i kombination med en boyfriend som har stukat foten,men värre saker har man ju fixat!)
Vi säger hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback