höstterapi.

Vi vet alla att det kan komma riktigt varma dagar i augusti men visst känns det som att vi faktiskt går mot höst nu? Och varje gång vi byter blad till augusti i almenackan så kliar man sig i huvudet och frågar  sig var sommaren egentligen tog vägen? Är det bara jag som upplever att det går snabbare och snabbare för varje år som går? Vad gjorde man av all tid när man inte var tvungen att jobba 10 veckor varje sommar utan var ledig i tre månader? Jag kommer inte ens ihåg de dagarna. Jag älskar hösten,det är det som kommer därefter med mörker och kyla som jag gruvar mig för mig.

Det blir mycket denna höst,det vet jag redan nu. Ibland får jag tankekaos och blir hyperstressad när jag tänker på alla grejer jag ska genomföra detta halvår. Då terapi:ar jag mig själv genom att skriva in viktiga veckor i en kalender jag köpt samt städa köksskåp. Jag får ordning i huvudet genom att få ordning i skrotlådor där man bara öser ner alla grejer man inte har en plats för och andra skåp i köket. Stackars S hann knappt kliva in genom dörren igår när han kom från jobbet föränn jag överföll honom i hallen,med stirr i blicken och deklarerade "-IDAG ÄR DET RENSARDAG!!".

Det är lite maniskt,men bättre än att röka och knarka.
Det är mörkt ute,man får tända helljus när man kör bil och tända fönsterlampor. Kanske man ska grilla en sista gång i helg? Men tills dess,sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback