Kanske en kram hade gjort skillnad?

Igår natt när jag egentligen borde sovit för längesen så såg jag Uppdrag Gransknings dokumentär om Gängledaren Dehno Acar som numera lever utomlands. Det var en mkt sorglig dokumentär och det enda jag kunde tänka på var vilken tur det är att jag blev sjuksyrra istället för socionom som först var planen. Jag vill ju så gärna tro på det goda i alla människor och att de där hårda tatuerade gängkillarna egentligen bara är små ledsna pojkar innerst inne. Jag hade tagit hem varenda gansterkids jag träffat på och säkerligen bränt ut mig strax innan jag fyllt 25 som socionom. typ.

Men iallafall. Se
dokumentären och håll med mig. Den här killen är grovt kriminell och man blir förbannad på mycket han säger men mycket han säger är också sant. och på något sätt så kan jag tycka att det finns värre hycklare i vårt samhälle än han. Men sorgligt är det. Det är en hård kille,men med mycket ledsna ögon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback