helg.

Jag har sagt det förr men säger det igen; det allra bästa med att jobba mycket är att det är så  ljuvligt att vara ledig sen.

Igår åt vi sen middag och jag drack en 33 cl starköl till fläskfilegrytan. Efter den hutlösa mängden alkohol var jag redo för bädden. Det droppade in lite vänner och jag gick klädd i en tjusig outfit bestående av 1. en mjukiströja storlek XL med texten J-E Gustafssons maskin AB på och 2. ett par mjukisbyxor i storlek XL med namnet Tord på benet.
Steffs gulliga kompis Johanna hade varit i USA och köpt läppglans från Victorias Secret åt mig. Den rosa nyansen matchade mina kläder ypperligt. Strax efter 23.00 sov jag som ett barn.

Imorse vaknade jag första gången strax efter 8 och min första tanke var på hur skönt det var att vara ledig. Det vilar stillhet över Krokvägen just nu och jag sitter ensam vaken i köket,dricker kaffe och författar. Snart ska jag ringa min syster och väcka sömntutan i sovrummet så vi kan starta upp den här dagen. Föressten, visst är det skönt att vara ledig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback