onsdag mitt i veckan.

Onsdag. Jag har spenderat min lediga dag med att åka till Ikea i Haparanda och sedan en tur till vårt rejäla grannland i öst för inhandlande av olika dryckesvaror. Jag köpte kissan minttu,som den gamla tant jag är! ;)

Men Ikea alltså. Jag och tre killar. En av dem skulle köpa möbler och "pynt" till en helt tom lägenhet och då kan det faktiskt vara lägligt med en kvinnas närvaro under shoppingturen. Exempelvis tänkte herrarna åka till Ikea utan en lista på saker de behövde. de tänkte liksom freebase:a där inne men på ett varuhus som Ikea funkar inte den strategin,det vet varenda människa,iallafall de av kvinnligt kön. Det krävs ju en ordentlig lista som man gjort i förväg med Ikeakatalogen till hjälp. Redan kvällen innan lade jag in mitt veto och sa stopp till;

1. Ett glasbord
2. Svarta gardiner.

(Jag är så stolt över min egen kille som vet skillnaden på"vårgardiner" och "höstgardiner",det värmer en kvinnas hjärta.)

Nåväl. På vägen hem tänkte vi leka ordlekar. Samma gäng som idag hade en jäkligt kul hemresa från Umeå en gång då vi lekte och tävlade i 6 timmar i sträck men efter fem minuter så sov alla utom chauffören som små barn. Det här med Ikea tar på krafterna! 
nu är vi dock hemma igen och har grillat mat och druckit en öl. Jag tror baske mig jag ska dricka en till fast jag jobbar imorgon. Så vild och galen är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback