Det är tacken för en frisörnota på 900 spänn.

Idag skulle jag,Lilla J och lilla J´s mamma ut och titta på djuren i svanparken. Ni som har barn vet säkert hur icket lätt det är att få en ivrig 3-åring att klä på sig så det var byxor som kom lite bakochfram och hej och hå. Till sist så skulle bara den lilla damens hår upp i en svans vilket möttes av protester. Här försöker då jag komma in som den pedagog jag är och säger så som jag tror att man ska göra till bångstyriga barn;

-Joo sätt upp håret nu. Alla stora tjejer har ju håret uppsatt!
Min pedagogik möts av ett lintott-huvud som skakar väldigt mycket på sig.

-Joo, fortsätter jag. Titta jag har ju också tofs i håret och titta vad fin jag är!
Den lilla 3-åringen stannar upp, tittar på mig,och börjar sedan gapskratta som bara barn kan.

 hur var det nu man sa?
 Av barn och dårar får man höra sanningen?:)

 (typ som på tåget hem igår när barn som satt brevid mig upplyste sin ömma moder om att  "jag tycker inte du är tjock mamma,du är bara lite fläskig")

Kommentarer
Postat av: lina

haha jag sitter och fånler:-)

2008-06-07 @ 00:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback