"äsch det där kommer inte synas sen ska du se"

Istället för att så som många andra roa sig med festligheter idag och huvudvärk imorgon så drog jag och mina kära vän L igång med fantastiska renoveringsprojekt så här på kvällskvisten. L vet hur slipsten skall dras när det kommer till storslagna inredningsideer och pojkvänner. Hennes strategi är att man fort som attan ska göra saker när ens bättre hälft jobbar. Information om att en renovering ska äga rum är icke nödvändig.
"Jag ser möjligheter istället för problemen!", deklarera min vän glatt och någonstans där får alla män och pojkvänner en molande stresshuvudvärk bakom skallbenet..

Nåväl, ikväll hade vi som projekt att tapetsera en TV- bänk. Igår kastade jag och S nämligen oss i bilen 20 minuter innan möbelaffären stängde och rusade in och köpte ett nytt soffbord som vi gått och suktat efter ett tag. Det är rackarns tjusigt men att ha en bord i mörkt valnötsträ och en TV-bänk i vitt och ek funkar ju liksom inte och därav fredagkvällens arrangemang. Vårt motto var "det löser sig sa han som sket i vasken" och vi lät varken för korta våder eller en 3-åring som klättrade på den nytapetserade bänken hindra oss. Jag är säker på att det färdiga resultatet imorgon kommer bli lysande,vi hade nämligen inte tillräckligt med material för att slutföra vårt projekt ikväll. Sånt,misskalkyleringar och felmätningar, skrattar vi oss halvt fördärvade åt medan män och pojkvänner vid det här laget har utvecklat en fullfjädrad migrän och sliter sitt hår över bristen på planering och förarbete. men hallåvadå liksom?;)

Jag är så glad och tacksam över min vänner. Ikväll och igårkväll vid mitt köksbord var en sådan kväll där jag extra starkt kände vad det är jag saknar mest i Umeå.

Imorgon måste jag ställa klockan. Först ska jag dra en repa på stan för att inhandla diverse nödvändigheter (jaja,lite våder till tv-bänken också) för att sedan möta upp Theres för att förbereda och ställa iordning D & G´s bröllopsfest. Ska bli så roligt att se dem som nygifta. På kvällen är disco med damerna planen och på söndag ska jag och min syster gå och se sex and the city-filmen. Då vet ni. Vi säger så. Heeej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback