my body is my wonderland.

Jag hårdtränar inför beach 2008 nu. Jag har lagt upp ett noggrant träningsschema med vila varannan dag och är grymt inspirerad av Linda Rosings diet bestående av en tallrik spenat och broccoli till lunch,kyckling (utan skinn!),ägg utan gula (obs viktigt!) och en näve groddar till middag och en påse morötter som snacks efter en krogkväll. Jag kör stenhårt på det nu.  Jag var dessutom och svettades på vårruset-rundan nyss. Nu ska här tightas till innan sommaren!

eller. hur var det nu?;)
inte som jag ljög ihop ovanför iallafall. ni känner väl mig?!
det enda som var sant var väl det där med vårruset-rundan då.

Sanningen är den att jag är ganska lat när jag har möjlighet att vara det. Mitt träningsupplägg brukar se ut som följer; Jag började träna tre veckor innan jag och S åkte till Thailand i vintras. under de tre veckorna användes mitt iksukort mer än det gjort under resten av året. När vi kom hem så slutade jag upp med de där dårskapet omgående. Min plan inför det stundande vårruset är följande; jag släpar mig runt spåret typ tre gånger inför loppet,det räcker för att veta att jag tar mig runt,om inte annat på ren vilja! Sug på det träningsprogramet ni,jag har redan ansökt om patenten!

nej det blir nog aldrig något träningsfreak av mig. Jag kommer alltid dock ha spring i benen och tycka om att röra på påkarna - det är bara det att för mig är strikta träningsprogram  en ganska effektiv lustdödare för sådant. Jag tar inte många kilo i benpress men jag har ändå starka ben som tar mig dit jag vill. Jag kan inte skryta om nyttiga kostvanor och fullkorn men jag har en glad kropp och ett hjärta som slår med full kraft. och jag kommer alltid alltid äta pizza med beasås efter krogen och jag kommer aldrig aldrig ha morötter med mig i partyväskan.

Jag tänker ibland på patienter jag mött under min utbildning och har flera gånger slagits av tanken att de människor som är allra sjukast i kroppen oftast är de med ljusast sinne. Det kan vara en tankeställare för oss friska som klagar över bristen på magrutor och fasta lår. Jag har träffat människor i livets slutskede med cancer som tagit över hela deras kropp men fortfarande kan skratta och ha ögon som glittrar. Jag har rullat ner patienter till stora livsavgörande operationer som ligger där i sängen och skämtar om tv-serier och frågar kirurgerna om det fått något morgonkaffe än. Jag tycker jag har lärt mig mycket av dessa korta möten.
 Att sköta sin hälsa är viktigt,inget snack om den saken men när man hör om folk som inte kan äta och dricka gott när de åker på en semesterresa eftersom de bara har "ätardag" en dag i veckan,så tänker jag bara hur roligt blir livet då? Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket vi tränat våra kroppar om vi bara gjort det för att vara snygg i bikini och inte hunnit njuta av livet eller brytt oss om att vårda det där innanför som brukar kallas själen också..

image198

En glad slöskit, thailand -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback