Nallar med brutna tassar och fullkornsriset.

Jag är tillbaka i ett Umeå som hunnit få gröna gräsmattor och utslagna björklöv under veckan jag har varit borta. Jag behövde verkligen komma bort en vecka kände jag för att orka med slutspurten nu. Även om jag inte kommer få mycket till ledighet i sommar så ska det bli skönt att få göra någonting annat än skola för några veckor.

Idag var det Nallesjukhus på skolan vilket innebär att dagisbarn får komma med sina gosedjur som sedan läkarstudenterna plåstrar,bandagerar tassar och lyssnar med stetoskopet på. Det var gulligt värre men det gulligaste var lillkillen som kom ditsläpande med en gosegorilla a´ 2 meter, ni vet en sån där som brukar vara högsta vinsten i lotteristånden på tivoli.
Undrar vad det var för fel på gorillan? han kanske hade brutit svansen?

Igår var jag och S på föreläsning av triathlonproffset Jonas Colting. Det var en intressant föreläsning och även om jag fortfarande vill påstå att det här med triathlon är lite dårpippi så hade han många vettiga tankar om kost,hälsa och träning och idag valde jag fullkornsris istället för vanligt ris när jag var och handlade. Han måste alltså varit bra!

image203
Nalle med migrän.

Kommentarer
Postat av: River

Har du också varit på den föreläsning? I vilken stad höll han i den? Det hade varit superintressant att gå på den. Idag har jag varit på en "föreläsning" om hur trafiken kommer bli här i sommar. Det tog 5 timmar. Inte lika intressant

Postat av: Ida

Det var faktiskt hemma i Gällivare han var. Stefan hade fått biljetter från jobbet,och det var faktiskt riktigt roligt att lyssna på. Vi köpte även hans böcker "jag vill ju bara se snygg ut naken" :)

2008-05-15 @ 17:30:04
URL: http://novey.blogg.se
Postat av: sis

Det där var det gulligaste jag har hört!

2008-05-15 @ 20:00:56
URL: http://soeur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback