och lite snö på det.

Det är snart i mitten av maj (här tänkte jag skriva exakt datum men jag vet inte vilket datum det är och eftersom jag sitter på en mac och skriver så vet jag inte var man tittar efter det heller) och i natt när vi for hem från krogen så började blöt snö falla från himlen. jodå serni. 
I morse (12.35) när jag slog upp ögonen låg snön vit på marken igen. Det är därför jag älskar mina hemtrakter, fullt av överaskningar!:)

Igår satt vi ute i stugan och grillade kött av olika slag. Det var en jättevacker kväll men ingen värme i luften. Vi kom hem från skogen vid 22.30-tiden och kom då på att vi minsann skulle gå ut på dans,spontana som vi är. Här fanns ingen tid för dusch och annat pyssel så jag drog bara på dansstassen,sminkade lite smink,gjorde en nödlösning i barret och parfymerade bort skogslukten. Man får inte vara så nogräknad mina vänner. :)
Nu sitter jag och väntar ut mitt umgänge. Jag vet att de snart kommer ge efter för hungern och fara och hämta hamburgare och därför ids jag inte gå och göra någon frukost. Snart får jag den serverad på bordet istället.
 Det ska göras med list sa farfar och knep lössen med tårna! 

Kommentarer
Postat av: Sofia

...och här blommar äppelträden! Vad hände?

2008-05-11 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback