Från ett läge till ett annat.

Om det är jobbigt att flytta? MEN SKOJA INTE!
Mor och far anlände till Umeå på fredagkväll för att hjälpa mig med möblerna samt flyttstädningen. Jag är dem evigt tacksam för att de alltid ställer upp för mig och t.o.m. lyckas påskina att de tycker om att göra det! Jag tyckte att jag och S hade förberett flytten så rackarns bra veckan innan då vi tömt förråd och massor med skåp men det här med att flytta,det är ingenting som låter sig göras på en förmiddag. Tidigt på lördagmorgon satte min kära far igång med att skruva isär möbler som såklart var för stora för att få in i hissen (men vi hade en hiss iaf!) medan jag och mamma började dammtorka lister och.....ve och fasa...städa köket! Jag fattar det inte,men det är som att för varje skåp man lyckats tömma och städa ur så öppnar sig två nya - fulla med saker man inte visste att man hade och definitivt inte vet vad man ska göra av!

Till saken hör att jag är värdelös att slänga grejer (Sofia - jag är nästan som din syster och de 200 sugrören!) men nu hade jag verkligen bestämt mig för att rensa. och då menar jag inte rensa som när jag storstädar överfulla garderober och finner det legitimt att behålla allt jag har i dem förutom tre par urtvättade trosor och en egenritad t-shirt från mitt konfirmationsläger 1997. Typ.
Tanken "jamen den här kan ju vara bra att ha i skogen/när man målar/om jag råkar gå upp 15 kilo" blir liksom till en tvångstanke som jag inte kan gå emot.

och ugnen sen då! Det var den som tog knäcken på mig och min mor och gjorde att vi var tvugna att öppna en öl. (mot bordet för vi hade råkat packa ner allt vad kapsylöppnare heter!) Hur kan det finnas så mycket att städa och torka i ett kök där en ändå normalrenlig människa har bott? Det är frågan.

Men nu är det dock gjort (återigen,jag är mina päron evigt tacksam!) och nu är det bara att hålla tummarna inför besiktningen som jag ska boka till veckan. Eftersom min lägenhet ekar tom nu så har jag flyttat in i K´s föräldrars 6-rums lägenhet på Ålidhöjd den här veckan. De två semestrar i grekland så jag bor gott här och har mycket plats att svänga på svansen på. Nu ska  vi äta älgkött. Kram på er och spara inte massa skräp i era skåp! 

Kommentarer
Postat av: Sara

det ska bli så kul att få hem dig till gellivare, är det nästa vecka på fredag du kommer?

2008-10-05 @ 23:21:37
Postat av: Ida

Japp,då stormar jag in med buller och bång!:) är du hemma då?

2008-10-06 @ 15:56:37
Postat av: Sara

kommer hem på fredag, när kommer du passera luleå då, om du vill komma in?

2008-10-06 @ 17:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback