Salt.

Jag har just,iklädd min XL-morgonrock intagit ett kvällsfika bestående av en majskolv med smör och salt! Vilken fantastisk kombination det är,fett och salt..och så lite majskorn där under bara för att ha något att lägga det på liksom. Majskolven var snabbt uppäten men tro inte mitt saltsug tog slut där. Jag var så saltsugen att jag var tvungen att moffa i mig två råa falukorvsskivor på det serni. och en kaviarmacka.

Saltbrist? kan tänkas. Nu måste jag försöka underhålla mina goda sovvanor som jag är på god väg att skaffa mig. Godnatt vänner!

Kommentarer
Postat av: Lisen

Hihi. Du som verkar kunna sånt här, vad för slags brist kan man tänkas ha när man vaknar efter en powernap och är vrålsugen på brysselkål?

2008-09-17 @ 00:21:50
Postat av: sis

det finns rosa (och svindyrt) hamalaya-salt på coop i Gälka. Störtlöjligt va?! Vanligt vitt jozo-bordssalt har fungerat bra i alla år!

Postat av: Ida

Lisen - haha,ja det måste väl vara någon konstig vitamin eller mineral? Brysselkål föressten,attans vad gott - med mycket salt på!;)

2008-09-17 @ 15:40:47
URL: http://novey.blogg.se/
Postat av: Våras ibland bergen-johanna

Majskolv med smör och salt är kungligt gott. Synd bara att majsen fastnar nåt så förbannat mellan tänderna.

2008-09-18 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback