time to fly.

Men se sådär ja. då var man tillbaka i skolan igen. Lägenheten kändes väldigt tom och obebodd när jag anlände igår. Jag vet inte var 3 månaders sommaruppehåll tog vägen för det kändes som att man bara varit borta på en långhelg ungefär. Jag känner att jag inte riktigt hunnit hämta andan efter sommarens jobbmaraton men nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång igen.
Idag var det dock mest information som gällde samt besök av våra framtida arbetsgivare och facket. Landstinget kom med goda nyheter om att det numera inte existerar någon arbetslöshet överhuvudtaget för färdiga syrror i Umeå och att ingångslönen äntligen börjar likna något, medan facket höll lite skola om anställningsintervjuer och löneförhandlingar och uppmanade oss att ge fingret åt arbetsgivare som ställde frågor om man planerade att bli gravid inom kommande framtid.

men sista terminen. hur gick det till?
Det kändes helskumt att få ett datum för sin examensdag idag. Jag kan ju inte bli vuxen redan!

Idag for vi på Ica Maxi för att storhandla. Vi var inne på affären i över 1,5 timme och jag skojar icket. Det var en kille en gång som frågade varför vi tjejer envisades med att fara till de där stora affärerna istället för att handla på de små Ica-butikerna som ligger granne med oss. Vi försökte förklara för honom att det blev mer som en upplevelse av handlingen när man fick åka till Ica Maxi. Han förstod inte alls vad vi pratade om.
Nej,nu ska jag fortsätta lyssna på när mina grannar borrar i betongväggarna och sen försöka sluta mina gröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback