Shirley Clamp ringde,hon vill ha tillbaka den där tröjan du lånade.

Idag bar det av på en spontan stadstur till Luleå. Klockan 08.00 fräste min svärmor,min söta svägerska samt S faster in på gårdsplanen och sen bar det av. S menade att han tackade sin lyckliga stjärna över att han inte behövde åka med i den bilen eftersom det fanns stora risker för att få en skavsår i öronen. Värst vad man kan vara stingslig då,bara för att vissa gillar att prata!;)

I Luleå började kulorna rulla och min kära syster anslöt sig till sällskapet. Jag skuttade glatt från affär till affär med henne med mig som smakråd(?). Det som är bra med min lilla lillasyster är att hon aldrig varit mycket för att syssla med falsk blygsamhet,smicker eller artighet.
 Jag drog fram fräsiga toppar som jag absolut var tvungen att prova - hon spärrade upp ögonen och gapade "skojjaru?",och sådär höll vi sedan på.
Jag visade en snygg tunika - hon sa att det var något Shirley Clamp skulle ha på sig.
Jag drog fram en neongul oversize-tischa - hon sa att "Kreta 1993 ringde och ville ha tillbaka sin t-tröja".(här syftar hon på att vi fick matchande dressar i ungefär samma kulört under en semester på Kreta när jag var 9 bast och hon var typ 5.)
Jag visade ett par shorts - hon sa att jag måste ha ryska gener i mig.

Ja ni ser. Nu är jag iallafall hemma igen. Jag hade i ett svagt ögonblick mumlat något om vindrickeri till min vän L men det måste jag tyvärr avblåsa. Jag sitter här i morgonrock och är redo för bädden,boken och kanske lite webb-tv. Det tar på krafterna det här. Imorgon: tapetsering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback