helg.

Håhåjaja ny arbetsvecka. Denna vecka hinner jag klämma in alla skift förmiddag-eftermiddag och lite natt på dessa sju dagar. inte dåligt. Helgen som gick var lugn och beskedlig och jag lät min kropp sova så mycket den bara ville.Ibland ville den sova 12 timmar och då fick den det! Lördagkväll ägnades inte åt discodans utan istället drog jag och min vän S på oss springtightsen (det är ju moderna bland ungdomar nu för tiden!) och begav oss ut och motionerade oss. Det var mycket skönt - när vi kom i mål! ;) På söndagen åkte vi ut till stugan och högg ved (jag gav instruktioner och tittade på från en solig altan), byggde bastu (jag kollade in med jämna mellanrum och frågade "hur går det här då?") och metade. Det var en ljuvlig dag.

"Min oas", som min ömma moder uttrycker det när hon pratar om sin lilla stuga vid sjön.

Tydligen finns det många sätt att klyva en stubbe på, vilket det resoneras om här.

bastun snart färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback