Skolstart.

Jag tänder mina ljuslyktor i lägenheten ikväll, för första gången på säkert 4 månader. När blev det så mörkt ute? Vi tog en promenad igår strax innan midnatt och det luktade höst. Jag älskar det!
Jag stressar på jobbet och jagar minuter. "Visst är jag flexibel",skojar jag med en patient när jag startar en behandling på honom och hinner göra 6 andra saker medan den pågår. Han håller med. tiden räcker inte till och det är min största frustration.

Jag får en längtan i min kropp och blir lite avis när vänner omkring pratar om skolstart och allt vad det innebär. Ett nytt äventyr, ny bostadsort, nya vänner eller bara terminstart och få träffa sina klasskompisar igen. Det är något speciellt med det. Jag får en konstig bild av saknad när jag tänker på skolstart och mina år i Umeå. Jag saknar kyliga höstmornar när jag kom ut ur porten på Nydalahöjd och började promenera mot universitetet och luften var iskall och frisk,fast det ännu inte låg någon snö på backen.

Kanske man skulle läsa en vidareutbildning? Fast det är rätt gött med månadslön förstås...plus att det kanske kan vara klokt att åtminstone börja betala av sina studieskulder innan man börjar funderar på att ta nya..;)

Kommentarer
Postat av: Bultjens

Åh, ja! Jag känner lika! Kanske har man börjat komma in i lite mer vardagslunk med jobbandet nu? Fast jag har det också alldeles fanatiskt flexibelt som du beskriver - idag sa en läkare till mig att vi minsann var ett riktigt bra team, eftersom vi faktiskt hann med att ordna färdigt med alla utskrivningar - "och det innan patienterna ens gått hem!" Haha.



Jag saknar dig! Vad är det för skojsiga förändringar på gång? Jag är nicke-nyfiken!

2009-08-12 @ 19:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback