Arbetskraft sökes.

Vänner! Jag söker med ljus och lykta efter någon som besitter tapetseringskunskaper. Tapetrullarna är inköpta för längesen men därefter har det liksom stannat upp. Jag älskar vår lägenhet,när vi flyttade in så fick vi sovrum och hall omtapetserade på stuberten. I vardagsrummet hängde de ljuvligt orangegula tapeterna som var det senaste där i slutet av 90-talet någongång. Jag fick ont i ögonen och migränkänningar varje gång jag gick in i det rummet men efter lite tjöt och tjat så fick vi nya tapeter även där. Så nu är det bara köket kvar innan lyan är klar.

Hur svårt ska det vara att få tag på någon som kan tapetsera då? Det borde ju krylla av arbetslösa människor i dessa tider av knas? Jag inte vet jag. Både jag och S har fädrar som tapetserat mycket i sina dagar men nu har de liksom nog med sina egna projekt tycker vi och vi själv har bestämt,för husfridens skull, att vi inte börjar ge oss på tapeterna på eget bevåg.

Så? Vet du någon trevlig typ (eller va fasen,det där med trevlighet är inte ens ett krav...) som vill tjäna en liten slant och är en fena på det här med mönsterpassning utan svordommar?;) Jamen hör av er då för sjutton!

(jag har en vision att det hade varit en skitrolig överasskning till mitt lilla gos också,om köket är omtapetserat när han kommer hem från Skottland. Bara det liksom..)

/I - som AMS fast bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback