om att göra tråkiga saker kanske lite roligare?

En sån här tjusig dammsugare känner jag för att införskaffa mig. Den är fin nog att stå framme i något litet hörn och tänk vad bra den hade varit igår när jag i min hast tappade ett glas igolvet när jag skulle susa iväg till jobbet strax före 6 på morgonen. Jag dammsuger inte ofta i vår lilla familj. jag tror seriöst att jag har dammsugit kanske 5-6 gånger under det år vi har varit bosatta i den här lägenheten. Det är min fina sambo som håller våra golv dammråtte-fria istället,jag hänger hellre tvätten. En av anledningarna till att jag avskyr denna syssla är att vanliga dammsugare (en sån som vi har!) är så otympliga och bökiga. Man river först och främst alltid ut hela städskåpet när man ska trixa ut åbäket. sen räcker aldrig sladden heller så man måste hålla på och byta kontakt i tid och otid. Det var fördelen med att bo på 24 kvadrat första terminen i Umeå - där räckte dammsugarsladden runt hela lyan! Därför behöver jag en sån här. Den i silver kanske? Älskling?

(dessutom är det ju en liten hand-dammsugare där framtill,perfekt när man har smulat chirre i soffan ju!)


Kommentarer
Postat av: linda

Jag har den längst till höger. En rktig snygging som är perfekt att använda dagligen istället för sopen. Men att storstäda med en sådan rekomenderas ej. Den är bra men inte SÅ bra. :) Men önska av karln. Detta är varje kvinnas dröm!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback