what are you doing a sunday like this?

men kära nån vad vi åt god mat igår! Stefans kompis W,vars far kommer från Libanon bjöd in oss på libanesik middag hos hans föräldrar. Vi började äta strax efter 18 någongång och slutade vid 01.30-tiden på natten! Det var en hårdkväll för våra svennebanan-magar som är vana att avverka middagen på 10 minuter blankt och på en halvtimme om man har gäster! ;)
Det dukades upp marianerade räkor och grönsaker,kycklingspett, bulgur,inlagda grönskaer, HUMMUS (haha),sallad och bröd och vi åt som att det skulle bryta ut en smätte svält inom kort. Gott och trevligt!

Nu däremot sitter jag och äter oxpytt och dricker ett glas Bamyl innan jag snart ska bege mig mot jobbet. Jag bävar inför helgpassen,arbetsbelastningen är inte alls optimal under helgerna. Eller så är det befolkningen i stort som inte förstår att man under helgerna måste vara lite friskare än under veckodagarna om allt ska fungera.

DESSUTOM (fast man knappt vågar säga det) så måste jag säga att jag tycker det är lite skönt med det det här svalare vädret. Man kan liksom leva normalt igen och göra lite nytta när man inte måste vara ute från morgon till kväll! haha! ;)
nu; off to work work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback