vad blir det för mat?

Det kan sannerligen inte vara lätt för S att leva ihop med en gammal skata som mig! Efter en något för lång efterjobbet-vila så började vi spåna i vad vi skulle göra för middag. S föreslog pizza. Han föreslog också hamburgare. eller varför inte kycklingrulle? Jag sa att jag skulle gå ut i köket och "hitta på något", något med köttfärs tänkte jag.

När S kommer ut i köket står jag och är i full färd med att laga.....kålpudding! Från Pizza,hamburgare och rulle till kålpudding och kokt potatis. Jag älskar faktiskt husmanskost,och det är inget man rår för!:)

Kommentarer
Postat av: mirris

Alltså om herren i huset är missnöjd med kålpudding så kan jag flytta in istället!

Postat av: Ida

Jag tror det är vårat finska arv som gör att vi älskar sån här rejäl mat och inte sån där modern ungdomsmat. Jag får liksom för mig att kålrätter är av finsk/tornedalsk härkomst? det känns som det.

2009-07-07 @ 19:08:41
URL: http://novey.blogg.se/
Postat av: mirris

Jo, men det tror jag att det är, faktiskt. Om inte annat så kan det komma från Karelen också, och sedan ha spridit sig till tornedalen. Jag ska föra facklan vidare till mina knodds, det är då ett som är säkert.

2009-07-09 @ 15:46:47
URL: http://hullujenhuone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback