"klarar man det här,klarar man allt!" (citat av medelålders man på Ikea)

Igår packade jag,mor och far in oss i bilen (med avfärd 07.00,as usual när min kära far ska med!;) för att bränna iväg till Haparanda och gå på Ikea. Det är ju egentligen lite sjukligt att åka närapå 30 mil enkel väg för att gå på en affär men man får se det som en trevlig utflykt som ger chans att umgås med varandra (jag somnade 2 mil utanför Gällivare där i baksätet.) Ikearesan var mitt initiativ och efter lite övertalning som att "det hade ju varit kul att göra en liten utflykt tillsammans" och "tänk om jag vore ett barn som bara rymde hemifrån och bodde på ungdomshem hela tiden,tänk vad glada de föräldrarna hade varit om deras unge ville åka på en sån här tur" så var morsfarsan med på noterna. Jag skulle köpa en låg vit skänk/byrå till köket och ma och pa skulle titta på bokhyllor till deras nyrenoverade "bibliotek" som de skaffade sig nu när alla deras barn flyttat hemifrån.

På Ikea höll min far lågan uppe tills vi tagit oss igenom ungefär halva varuhuset men efter att vi passerat restaurangen och hade ungefär halva nöjet kvar,däribland den berömda rysch&lulllull-avdelningen (ni vet,pynt,krukor,värmeljus..)så såg vi fler och fler karlar sitta utmattade utplacerade i fotöljer eller på diverse andra stolar medan deras fruar ivrigt for omkring och skrev upp hyllnummer. Även min kära far stod mer och mer böjd över kundvagnen. Jag och lilla mor hade ju planerat fortsatt shopping på finska sida efter Ikea men vi insåg efter en halvtimmes köande i kassan att det nog inte var läge att ens andas om det förslaget så vi satte oss i bilen och körde hem istället! :)

På kvällen gick jag ut på dans med brudarna och det var inge fel på det heller minsann! Nu väntar jag bara på att lilla S ska komma hem från jobbet så "vi" kan skruva ihop ikeagrejer. Jajasimensan!

Kommentarer
Postat av: Mirris

jag tycker minsann att vi ska på dans när jag är hemma i sommar, jag har lovat elin att bli arg och starta nåt sorts manifest minst en gång i sommar.

Postat av: Anonym

Men tacka för det att vi ska!

2009-05-11 @ 15:29:39
Postat av: Anonym

Men tacka för det att vi ska!

2009-05-11 @ 15:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback