Discodans och lite eventuell magsjuka.

Nej vet ni vad,jag vägrar magsjuka! Jag har klarat mig genom vinterkräksjuke-epidemierna på jobbet frisk som en nötkärna men nu ligger jag här som en urvriden disktrasa på soffan med en mage som snurrar, yr och med hjärtklappning. Inte coolt! Det är ingen hit att jobba som sjuksköterska när man mår såhär. Jag tänker därför förtränga dessa symtom och vara frisk imorgon! Det kanske bara är raviolin moschan? ("8 kronor burken är det inte mycket som slår!" *internt roligt skämt*)

Helgen spenderades med jobb och jobb. På lördagen bänkade vi oss framför eurovision och såg när norrbaggarna tog hem kalaset. Det var ju en klämmig bit och dansen som bakgrundsdansarna körde är given på sommarens dansgolv! På söndag fick jag nöjet att fira både 17:e maj och schlagervinsten med mina norska kollegor. Det var trevligt värre med tårta och "brus". 

Idag har jag beställt böcker. Bara böcker för nöjes skull för snart åker jag och lilla S på semester! ska bara jobba lite mera först. sen ska jag plöja böcker.

 Jag kan se det framför mig - hur jag gör succe på dansgolvet och alla står runt omkring mig i en lagom stor cirkel och klappar takten,speciellt när jag går ner och gör de där raklånga studsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback