om meduciner.

Det är jädrans dyrt att inte bli med barn i det här landet när man inte längre springer på ungdomsmottagningen och får ens medikament subventionerade av staten. Det konstaterade jag idag när jag nästan pungade ut över 400 spänn på apoteket. Ont i halsen har jag också. och ska jobba förmiddag hela veckan. en slitsam kombo.

Snart får vi vaccinera oss mot grisflunsan också. För min del hade jag inte varit så noga med det där vaccinet men jag gör det som en solidarisk handling och av medmänsklighet mot mina patienter som många gånger är sköra och gentemot alla små barn jag har i min omgivning. Folk borde däremot sluta läsa aftonbladet och sluta hamstra handsprit eftersom det nu är slut på centralförråden och inte går att beställa hem till avdelningarna. Handsprit kan vara rätt bra att ha inom mitt yrke.

Vi borde lugna ner oss lite. Blir du sjuk - stanna hemma. sök inte vårdcentral eller akuten om du inte blir så dålig att du inte klarar dig hemma eller tillhör riskgrupperna. Det var allt från Dr. pompado för den här gången. Smittfri puss och kram från mig!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback