Om att åka på samma buss.

Vi har busshållplatsen nästan just utanför huset här i Karlstad. För några timmar stod jag på denna busshållplats för att vänta på bussen ner till stan och då ser jag våra nya grannar med bilspelen/stereon/den jouröppna fritidsgården (se föregående inlägg) komma ut och fortsätta mot mig. De ska tydligen med samma buss. De här grannarna vet inte om att jag bor ovanför dem för vi har aldrig träffats men jag visste minsann att de var de iallafall!

Vi kliver iallafall på bussen och jag hamnar två säten framför killarna. Vi har knappt satt oss föränn en av dem börjar spela musik på hög volym i sin mobil med påslagen högtalare så att alla i bussen tvingas lyssna.

Varför blir jag inte förvånad? Varför var det liksom väntat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback