Semester.

..plus att jag googlar efter fårskinn på nätet. Jag önskar mig ett äkta fårskinn very much! (det plus att stryka kläder - rock n´rollen är onekligen lagd på hyllan liksom..)

Jag har fortfarande några dagar semester kvar innan jag börjar jobba igen på fredag. Barcelona var mycket härligt! Vi fick mycket sol (tydligen någon nordafrikansk värmebölja som svepte in och resulterade i + 38 grader en dag,puh!), låg på stranden där vi fick se allt från ficktjuvar till nakenbadare och blev erbjudna att köpa allt från massage, FantaColaCervezaSpriite, solglasögon och lite hasch. Vi har ätit god mat och druckit goda öl. Och vi har strosat på staden och sett oss omkring. Jag gillar verkligen att turista i storstäder och här där det fanns en lång sandstrand mitt i staden var ju alldelens perfekt! Och så har vi ju sett fotboll såklart. Barcelona mötte Milan inför ett nästintill fullsatt Camp Nou (vi och 96.000 andra) och det var en fantastisk upplevelse t.o.m. för en icke fotbollsfrälst som mig. Zlatte fick spela i 45 minuter och två dagar senare gick han över till motståndarlaget.

När jag och brudarna var i Thailand för ett par år sedan så myntades uttrycket "såhär skulle livet vara när det är som sämst" när vi hade riktigt härliga stunder. Det har numera blivit en klassiskt semesteruttryck som man ska sträva efter att få använda så många gånger som möjligt när man är ute och far!

Idag åkte vi ut till Nirra i några timmar. Siri betedde sig mycket odamigt när hon hälsade på våra tyska stuggrannar vilket gjorde att min käre bror blev skitnervös och började säga konstiga saker på engelska!:) Jag blir så trött av att vara ledig så jag sov en stund i stugan med elden som knäppte i kaminen. All the small things, mina vänner. Nu tar vi kvällskaffet!

Glad tjej Barcelona.


Glad tjej som för tillfället glömt bort att hon är en gammal hund med höftproblem.

Kommentarer
Postat av: Nonno

Men Nonno! Jag tycker den där klänningen ser farligt muskort ut! tycker du verkligen en dam i din ålder bör klä sig så? Jag borde introducera dig för bermudashorts och hawaiiskjorta!

2010-09-03 @ 19:46:48
Postat av: I

Jamen Nonno,du vet ju hur vi svenskar blir när vi åker på semester? Och föressten är ju bilden så utdragen långsmalt, du vet man är ju ingen proffsredigerare - så egentligen är känningen under knäna lång - MINST!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback